Original - Freelife - Seaspirt

Alle parken werden vanaf januari 2003 samengebracht onder de ‘Center Parcs Masterbrand’. Om de gasten te helpen bij het maken van hun keuze, werden 3 ‘subbrands’ in het leven geroepen, waarover de 15 parken werden verdeeld. De 10 parken die Center Parcs op dat moment in bezit had, parken in Nederland, België, Duitsland en Frankrijk, vonden hun plaats in de subbrand Center Parcs Original. 3 parken van Gran Dorado in het binnenland van Nederland en Duitsland kwamen terecht in FreeLife from Center Parcs. De laatste 2 parken van Gran Dorado, gelegen aan de Nederlandse kust, werden ingedeeld bij SeaSpirit from Center Parcs.

Center Parcs: de Masterbrand

Alle parken van Center Parcs dragen de kwaliteit die bij Center Parcs hoort. Om die kwaliteit te waarborgen, heeft Center Parcs een aantal aspecten hoog in het vaandel staan:

  • Op elk park is er een breed aanbod van activiteiten en faciliteiten, welke ervoor moet zorgen dat er voor ieder wat wils is.
  • Alle parken moeten goed toegankelijk en makkelijk bereikbaar zijn. Dit ‘helemaal-weg-en-toch-dichtbij-huis-concept’ draagt in grote mate bij aan het succes van de ‘short break holidays’ van Center Parcs. De parken liggen in een rustige en natuurlijke omgeving, met alle faciliteiten letterlijk en figuurlijk ‘binnen handbereik’.
  • Veiligheid is de topprioriteit bij Center Parcs, vanaf de bouw tot aan de leiding en controle tijdens het runnen van het park.
  • Ook kindvriendelijkheid speelt een belangrijke rol binnen Center Parcs. Volwassenen zijn ‘koning’ bij Center Parcs, maar kinderen zijn ‘keizer’. De werknemers van Center Parcs zouden zich geen werknemer moeten voelen, maar gastheer of gastvrouw. Zij zijn trots op hun park en doen het mogelijke en vaak ook het onmogelijke om de gast het naar zijn zin te maken.

Center Parcs Original


Freelife


SeeSpirit


Center Parcs Original

Center Parcs Original was het oorspronkelijke aanbod zoals miljoenen gasten in Europa kenden en waardeerden en waaraan ze Center Parcs dus herkenden. Comfortabele cottages, het unieke ‘doe-speel-relax-concept’ van de Aqua Mundo en het aanbod in horeca, winkels en ontspanning. Deze parken waren bekend om hun ligging middenin uitgebreide natuurgebieden. De gemiddelde grootte van een park was de grote oppervlakte van ca. 100 hectare. Maar liefst 90% van dit oppervlak bestaat uit bos en water, een kenmerk dat bij Center Parcs een belangrijke rol speelde in het verleden, maar zeker ook in het heden en in de toekomst!

FreeLife from Center Parcs

De parken in deze categorie waren speciaal gericht op mensen die een hoogst individuele en gerichte invulling aan hun korte vakantie willen geven. Op het park, de ‘thuisbasis’, zijn er wederom comfortabele cottages en een grote keuze aan activiteiten en faciliteiten, zoals het overdekte centrum met restaurants, cafés en meer.

SeaSpirit from Center Parcs

Ook SeaSpirit bood parken die een ideale bestemming vormen voor mensen die hun korte vakantie op eigen wijze willen invullen, maar toch het kwaliteitsniveau van Center Parcs wensten. Deze parken boden hetzelfde als de parken van FreeLife from Center Parcs, maar met als extraatje de ligging aan zee.

De parken uit deze laatste 2 categorieën zouden, zoals destijds werd beweerd, niet veranderen qua aantrekkelijke prijsstelling.