State of Happiness
Doelstelling
Communicatie doet het Center Parcs product geen recht blijkt uit onderzoek; het merk onderscheidt zich onvoldoende en staat daarom synoniem voor de categorie. Ontwikkel een niet-kopieerbaar en impactvol communicatieconcept dat Center Parcs op een heel nieuwe manier presenteert. Waarbij de consument de unieke Center Parcs experience niet kan ontgaan. De commerciële doelstelling is 10% groei in boekingen voor 2006.
Doelgroep
Primair: gezinnen met kinderen, met de focus op moeders. Secondair: vriendengroepen, stellen en senioren.
Strategie/Concept
Een 360° communicatieconcept dat middels “A State of Happiness” in haar dubbele betekenis de doelgroep bewust maakt van de unieke Center Parcs eigenschappen. “A State of Happiness” betekent enerzijds het ‘land’ dat je bij een bezoek aan Center Parcs betreedt, anderzijds je eigen gemoedstoestand in de Center Parcs wereld waar iedereen een goed humeur heeft en stress niet bestaat.
Media- en middelenstrategie
- Televisie, leading medium vanwege brede bereiksopbouw en visuele impact; - Outdoor en radio als ondersteuning en verdieping van het concept; - Bannering, viral en e-mail als lead generators naar website en callcenter; - Direct marketing om boekingen te genereren; Interne communicatie-activiteiten (o.a. roadshow voor 6.500 medewerkers); - Free publicity; - Borden op de parken herbevestigend naar bezoekers.
Bron: San