mr wings

Doelstelling

In de 45 jaar dat Center Parcs bestaat, is de markt van 'korte vakanties' sterk veranderd. Dit komt o.a. door de komst van andere vakantieparken maar ook door nieuwe spelers als Airbnb. Hierdoor is het imago van Center Parcs achteropgeraakt. Iedereen kent het merk, maar beschouwde het als 'niet voor mijn gezin'. Met deze campagne wil Center Parcs zijn positie in de categorie verstevigen en weer marktleider worden.

Doelgroep

Families in Nederland, België en Duitsland die af en toe graag bewust even samen zijn.

Strategie/Concept

Alleen Center Parcs biedt zo'n grote verscheidenheid aan activiteiten, waardoor elk gezinslid compromisloos zichzelf kan zijn. Zo wordt iedereen op Center Parcs weer één met zijn eigen natuur. Dit observeert 'Mr. Wings' al sinds jaar en dag. Want deze welbespraakte, vreemde vogel is compleet gefascineerd door menselijk gedrag. Zijn observaties vormen de basis van diverse TVC's en een groot aantal content- en tactische films. Door zijn ogen vergroten we alledaagse en herkenbare gezinssituaties op een unieke manier uit, en tonen zo de onovertroffen kracht van Center Parcs in het bieden van een onvergetelijk aantal dagen voor ieder lid van de familie. De toon van de campagne is bewust verrassend en gestoeld op een vleugje zelfspot en lol. Om zo het aloude vakantiepark nieuw elan te geven.

Media- en middelenstrategie

Mr. Wings is middels een social 'teaser' campagne gelanceerd. Vervolgens is één dag lang een speciale introductiedocumentaire uitgezonden over dit karakter. De campagne is verder opgebouwd in 3 lagen. In de bovenste laag communiceren we het merk. Dit doen we met TVC's. In de 2de laag (tactische laag) communiceren we het aanbod namens het merk. Dit gebeurt middels tag-ons, pre-rolls en branded content in een 360 graden benadering. En in de 3de laag (sales) converteren we. Dit vindt plaats in online media en op de website van Center Parcs, middels targeted aanbiedingen.