Kids Climate Conference

Doelstelling

Primair: Kids Climate Conference neerzetten als hét duurzaamheidsevent voor kinderen van 8 tot 14 jaar.

Secundair: hiermee het duurzame engagement van Center Parcs en Eneco laten zien.

Doelgroep

Primair: kinderen van 8 tot 14 jaar

Secundair: Klanten, niet-klanten en medewerkers

Strategie/Concept

Center Parcs en Eneco hechten veel belang aan écht groen engagement, ver van greenwashing. Een bijdrage aan bewustwording van kinderen hoort hierbij. Een activerend kidsevent met NGO partners als WNF, Missing Chapter Foundation en Nederland Schoon maakt dit engagement extra tastbaar. De focus van het event is drievoudig: experience (doen, beleven & leren), creëren en realiseren van de Klimaat Stellingen 2013 (12 aanbevelingen van kinderen voor een meer duurzame samenleving). De merken acteren hierbij als organisator, en niet primair als afzender. Een bewuste keuze voor authenticiteit en geloofwaardigheid. De Kids Climate Conference is de hero!

Dit met een interactieve aanpak waarbij kinderen gedurende een heel weekend door prominente Nederlanders (waaronder Laurentien van Oranje en Harm Edens) geïnspireerd worden rond drie thema's: Duurzame energie, Recycling en Voeding. Het doel is originele ideeën te bedenken voor typische milieuproblemen. Zo ontstaat een uniek resultaat: 12 originele aanbevelingen die officieel aan de Tweede Kamer en lokale burgemeesters overhandigd werden.

Media- en middelenstrategie

Het event werd alleen via owned en earned media gepromoot. De werving van deelnemers voor het event gebeurde via de WNF Rangerclub en eigen (sociale) kanalen. Er volgden ook 2 persmomenten: tijdens het event zelf en nadien bij de overhandiging van de Klimaat Stellingen aan de Tweede Kamer en bij de overhandiging ervan aan de burgemeesters van de deelnemende kinderen.

Via interne communicatie (mailing, reminder, intranet & countdown communicatie) had het event ook een sterk motiverend effect op de duizenden medewerkers van Eneco en Center Parcs. Alles samen resulterend in veel positieve buzz rond de merken.

Bron: San