29 verschillen campagne

De 29 verschillen, die écht het verschil maken’, is het thema van de campagne van Center Parcs. Het is de eerste campagne die Center Parcs speciaal voor de Nederlandse markt heeft ontwikkeld. Het is de bedoeling dat de boodschap hierdoor relevanter is voor de Nederlandse consumenten.

In de nieuwe campagne worden de 29 verschillen belicht waarin Center Parcs naar eigen zeggen uniek is in de ogen van de consumenten.

Als onderdeel van de campagne worden mensen uitgenodigd om de verschillen zelf te komen ontdekken.

Doelstelling

De markt van bungalowparken in Nederland is mature, waardoor de prijsconcurrentie sterk speelt. Omdat Center Parcs als marktleider voor niet-gebruikers vereenzelvigd wordt met de categorie bungalowparken, profiteert vooral de concurrentie hiervan. Om zijn leiderspositie te behouden moet Center Parcs zich sterker onderscheiden. Dit met een uniek communicatieconcept dat in alle middelen werkt. Zodat de consument opnieuw beseft dat Center Parcs op alle vlakken meer te bieden heeft dan de concurrentie. De niet-gebruiker zou na de campagne bij zijn keuze verder moeten kijken dan enkel prijs en de gebruiker dient bevestigd te zijn in zijn keuze. Wat resulteert in groei in de mature Nederlandse markt.

29 verschillen die het verschil maken -  center parcs

Doelgroep

De primaire doelgroep is gezinnen met kinderen. Daarnaast richt Center Parcs zich op vriendengroepen (m/v) en medioren.

verschillen center parcs

Strategie/Concept

De campagne is gebouwd rond 29 effectieve verschillen. Deze verschillen zijn geselecteerd op basis van input door gasten, niet-gasten en eigen personeel. Door alle uitingen heen, gedurende het hele jaar, worden deze verschillen uitgedragen. Dit gebeurt door de verschillen als pakket voor te stellen (brochure, DM, landingspagina op site en facebook), maar ook door 1 relevant verschil contextueel naar voren te schuiven in radio, tv (winnaar Eurobest Awards), advertenties, mailings, social media, ... Brochure, eigen Close Up magazine en social media starten de conversatie en interactie rond de verschillen. Zo krijgt Center Parcs extra aandacht in social media en pers. Voor de brochure is er zelfs zover gegaan dat de gasten in co-creatie zelf de parkpagina's van de brochure samenstelden, ook startend vanuit de 29 verschillen.

Media- en middelenstrategie

Televisie is leading vanwege de brede bereiksopbouw en visuele impact. Digitale media (social media, bannering, website) dienen social currency te verhogen en het verhaal goed over te brengen. DM, radio en SEA zijn leidend qua sales activatie. Print wordt ingezet naar specifieke doelgroepen, PR om de campagne te ondersteunen.

Bron: San